Les reparacions, part 1

 Malgrat que el cotxe funcionava perfectament, vaig decidir dur-lo al taller a què li fessin una petita posada a punt, ja que era un cotxe que portava parat uns anys i volia mimar-lo una mica. Va ser complicat trobar un taller obert i disposat a mirar el 2CV en mig de les vacances d'agost, però finalment va aparèixer l'àngel de la guarda que, malauradament, ara està traspassat. 

El mecànic em va rebre el cotxe amb molta alegria, ja que el seu pare n'arreglava a Xile i poc va trigar a enviar-li fotos. També em va parlar d'una persona que en tenia un pel Prat i que sempre duia la música molt forta, ja en parlarem d'aquest personatge més endavant. 

Van passar uns dies i rebo una trucada del mecànic mentre estava a la feina. M'explica que mai havia vist un carburador tan escandalosament brut ni un oli tan negre. Aquell mateix dia a la tarda vaig a veure l'estat de què jo pensava que seria una catàstrofe, però que va acabar sent una bona estona de xerrar, riure i anècdotes. 

Em va ensenyar el que quedava del filtre de l'aire, que era completament negre i que s'havia desintegrat per complet, i el nou perquè els comparés. Les restes del filtre van desaparèixer quan els va bufar i van anar a petar a la paperera. A més, ara el carburador era molt més net i havia posat líquid de frens i oli (i filtre) nou. 

Un cop amb el motor una mica més cuidat, tocava mirar el següent: els pneumàtics. Allà sí que em va caure una bona bronca per part del taller local quan em va dir que duia unes rodes gran reserva de l'any 1998. Rodes amb més anys que jo, tela marinera... Em va explicar que el dibuix estava bé, per això havia passat la ITV, i que si sols em mouria pel Prat no passava gaire cosa. Em vaig estalviar dir-li que havia conduït de Manlleu fins al Prat a 100km/h amb aquelles rodes i, amb la cara blanca, vaig demanar de canviar els cinc pneumàtics. A la meva mare no li va fer del tot gaire gràcia saber l'edat de les rodes, malgrat que ella no va canviar les rodes del 2008 del seu cotxe fins al 2020 o una cosa així...

Tornant de Manlleu amb rodes del '98

El tema és que ja podia anar tranquil amb el cotxe, almenys de moment, perquè ja aviso que vindran més entrades dins aquest capítol...



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Els viatges, part 3: Gran Nacional 2023 a Escaló.

Les Reparacions, part 2: Els frens

Les reparacions, part 3: el motor.